Nieuws
Boek Ruud Klarus: Waar wij een vak leerden
Lid van de Sectorvernieuwingscommissie vmbo Economie en Ondernemen Ruud Klarus schreef het boek 'Waar wij een vak leerden.
Waarom is het lager beroepsonderwijs de laatste honderd jaar steeds algemener geworden? Hoe was het voor de leerkrachten om voortdurend de kloof te overbruggen tussen hun schoolpraktijk van alledag en het overheidsbeleid? Hoe komt het dat kansengelijkheid nog steeds niet gerealiseerd is? Lag dat aan het onderwijs, aan de status van vakmanschap? Of heeft het te maken met de klasse gebonden definitie van intelligentie?
Het zijn allemaal vragen waar ik me de afgelopen jaren in verdiepte. Aan de hand van historische bronnen en interviews met mensen die in het beroepsonderwijs werkten schets ik hoe leerlingen, leraren en leidinggevenden van toen hun beroepsonderwijs ervaarden. Aanbevolen aan iedereen met liefde voor beroepsonderwijs! En wie heeft dat nou niet? Verkrijgbaar bij de boekhandel. Of: https://www.boomgeschiedenis.nl/auteur/110-8689_Klarus
Bekijk hier een beschrijving en de inhoudsopgave.
Zie ook: 'Waar wij een vak leerden' | Klarus | 9789024433490 | Boom Geschiedenis
Alle nieuws items
- 21-01 Project Match2Work
- 19-01 Terugblik webinar CSPE wordt SE
- 13-01 Coronavirus en voortgezet (speciaal) onderwijs
- 07-01 60.000 extra laptops en tablets voor onderwijs op afstand
- 07-01 Tips voor lesgeven op afstand
- 01-01 Nieuwe voorzitter Platform vmbo Economie en Ondernemen
- 18-12 Besluit eindexamens VO 2021: flexibel examenrooster en extra herkansing
- 15-12 3 maart 2021 inhoudelijke voorlichting CSPE Economie en Ondernemen
- 14-12 Cito zoekt docenten voor de standardsetting cspe E&O
- 03-12 Handreiking stage in tijden van corona
- 30-11 Boek Ruud Klarus: Waar wij een vak leerden
- 23-11 CSPE wordt weer SE: https://www.platformsvmbo.nl/themas/cspe2021
- 18-11 Go VMBO
- 23-09 Toolbox "Visie op toetsing en examinering"
- 18-03 Bijscholing vmbo gaat door!
- 15-07 Rooster centrale examens van de eindexamens en de staatsexamens voortgezet onderwijs in 2021
- 23-06 NIEUW LEERWEG: Theoretisch leren met een praktijkgerichte component