Loopbaanleren, tutorgroepen, portfolio, POP en PAP
Loopbaanleren
Zie: Draaiboek loopbaanleren bovenbouw – Kandinsky College
Zie: agenda Portfoliogesprekken – Kandinsky College
Zie: Bewijzen voor loopbaangesprekken – Kandinsky College
Loopbaanleren en competenties onderbouw
Beschrijvingen van lessen hoe competenties in de mentorlessen (in de onderbouw) aan de orde gesteld kunnen worden: Zelfstandig werken, Leren, Samenwerken, Initiatief tonen, Planmatig en georganiseerd werken , Communiceren, Aandacht en begrip tonen, Reflecteren.
En een boekje voor leerlingen waarin zij in rubrics uitgewerkte competenties kunnen beoordelen en de bewijzen daarvoor kunnen beschrijven.
Zie: mentorlessen competenties onderbouw – Kandinsky College
Zie: Loopbaanleren en competenties – Kandinsky College
Portfolio instructie
Richtlijnen voor het beoordelingsportfolio derde en vierde leerjaar.
Zie: Portfolio - CSGaasterland
Portfolio presentatie
Twee PowerPoint presentatie van leerlingen die hun Portfolio laten zien.
Zie: Presentatie portfolio – CSVeenendaal
Zie: Presentatie portfolio 2 – CSVeenendaal
Moodboard
In deze opdracht leren leerlingen wat een moodboard is en maken ze een moodboard over zichzelf, bijvoorbeeld voor hun portfolio.
Zie: Moodboard-Marne College
Het werken met tutorgroepen
Informatie voor docenten over het werken met tutorgroepen.
Zie: tutorgroepen - CSVeenendaal
Tutorgroepen
Evaluatie en stand van zaken van het werken met tutorgroepen.
Zie: Stand van zaken tutorgroepen – CSVeenendaal
Learner reports
Learner reports van docenten en leerlingen over wat ze hebben geleerd van de tutorgroepen.
Zie: learner report docenten – CSVeenendaal
Zie: learner reports leerlingen - CSVeenendaal
Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP)
Formulier voor de leerling om een persoonlijk ontwikkelingsplan te maken
Zie: POP-formulier – Kandinsky College
Persoonlijk activiteitenplan (PAP)
Formulier voor de leerling om een PAP te maken
Zie: Pap-formulier – Kandinsky College
Voorbereiding rapportage vm2
Formulier voor de leerling.
Zie: Agenda en voorbereiding vm2 Rapportage – Kandinsky College