Presentatie & Styling 2021
Presentatie en styling 2021
Supermarktketen Carrefour gaat zijn wekelijkse folders verspreiden via YouTube. "Elk filmpje duurt twee minuten en toont hoe iemand de folder doorbladert en becommentarieert." De nieuwe promotiewijze maakt het erg makkelijk om verschillende varianten te maken van elke folder, aangepast aan specifieke doelgroepen.
Modemerk Scotch & Soda breidt wereldwijd uit én komt met een nieuw winkelconcept. Het nieuwe uiterlijk van de winkels staan in het teken van een nieuwe identiteit en duurzaamheid.
De Belgische modeketen JBC (in Nederland alleen online aanwezig) opende onlangs in Leuven een nieuwe concept-store. "Duurzaam hoeft niet duur te zijn”. In de vernieuwde winkel worden met name de gerecycleerde I AM-jeans en jasjes van PET-flessen in de schijnwerpers geplaatst.
Modebedrijf Benetton heeft zich als doel gesteld dat alle collecties in 2025 voor 100% uit duurzaam katoen bestaan. Met de opening van een nieuwe boetiek in Florence wordt ook een stap gezet in duurzame winkels. De winkel is geopend in Florence vanwege de symbolische waarde van de stad, aangezien Florence de stad van de Renaissance is.
In de blog 'Kooplust' redenen om van POS-materiaal gebruik te maken. POS is de afkorting van Point of Sale. POS-materialen ondersteunen de verkoop, onder andere door posters en displays. Er zijn bedrijven die POS-materiaal als een 'stille verkoper' ervaren.
De Bijenkorf presenteert van 9 maart tot en met 9 juni 2021 de etalage-expositie ‘In de maak’. Alle zeven Bijenkorf-winkels geven na elkaar een podium aan het werk van jonge ontwerpers en studenten, die een ode brengen aan het maakproces van mode. De twaalf ontwerpers -Suzanne Mulder, Merle Kroezen en Puck Martens van Studio PMS, Armia Yousefi, Margherita Soldati, Lisa Konno, Camiel Fortgens, Marie Lamberechts, Flora van Egeraat, Romy Yedidia, Tess van Zalinge en Sinéad O’Dwyer-maakten in opdracht van de Bijenkorf nieuw werk uit witte proefstoffen, zogenaamde ‘toiles’. Hiermee brengen zij het ambachtelijke maakproces van kleding onder de aandacht. Binnen dat werk reflecteren ze bovendien op thema’s van nu, zoals duurzaamheid, inclusiviteit en het belang van creativiteit.
De Swarovski zwaan, het bekende logo waar het sieradenmerk zo om bekend staat, krijgt een nieuwe, frisse look, en er komt een nieuw winkelconcept. De zwaan is omgedraaid zodat deze nu naar de consument gericht staat. Ook heeft de vorm en het materiaal rond het klassieke Swarovski merksymbool een upgrade gekregen. De zwaan is gehuld in cristal, een eerbetoon “aan Swarovski’s vakmanschap”.
Modemerk Diesel slaat een nieuwe weg in met haar pop-up winkels. Volgens het persbericht zullen de bezoekers van de winkel ontvangen worden in het Diesel “For Successful Living” ethos. Met grensverleggende retail, waarbij een unieke sfeer samen wordt gebracht met de shopervaring.
Video's maken met leerlingen in het kader van retail? Een aantal ideeën voor in de winkel.
Zwarte wanden en zwarte plafonds.Wordt dit de trend bij buurtsupers? “Ondernemers moeten meer aan het werk met producten."
De leukste reclame-inhakers van 2020. Inhakers zijn een leuke manier om onder de aandacht te komen. Ze toveren een lach op je gezicht, je geeft het bericht een like of reactie en dat zorgt voor bereik. Missie geslaagd, toch!? Ja, maar het lijkt makkelijker dan het is. Het moment en het verrassingseffect spelen een grote rol bij de effectiviteit van een inhaker. En over inhaken gesproken in een tijd met een avondklok: Bouwbedrijf Van den Broek Infra in Prinsenbeek haakt in op de coronarellen om aan enthousiaste stratenmakers te komen.
De nieuwe winkel van drogisterijketen DA in Delft is volledig ingericht op gezondheidsdoelen. De nieuwe winkel is ingedeeld in vijf domeinen waaronder Dagelijkse rituelen, Genieten & verwennen en Mentaal fit. Je kunt er je cholesterol meten, een vitaminetest doen of je huid laten testen.
Inhakers in de reclame: humor + actualiteit = succesvol. Of niet? Merken haken regelmatig op platforms in op actuele gebeurtenissen, zoals de Amerikaanse verkiezingsuitslag, het vuurwerkverbod of de finale van de Voice of Holland. Recent onderzoek laat zien wat de effecten van inhaken op actuele gebeurtenissen zijn op het viraal gaan van social-mediaposts en de waarde van de organisatie.
FashionUnited zet enkele nieuwe winkelconcepten op een rij van het afgelopen jaar voor een dosis inspiratie. 5 Nieuwe winkelconcepten van het tweede halfjaar van 2020
Waarom heeft Volkswagen een nieuw logo? Hoe de opkomst van de digitale wereld effect heeft op de vormgeving van merken. Er zijn trends, denk bijvoorbeeld aan 'vereenvoudiging', 'responsive branding' en 'digital-proof beeldmateriaal'.